مدیریت فرایند به کارگیری مؤثر و کارآمد منابع مادی و انسانی در برنامهریزی، سازماندهی، بسیج منابع و امکانات، هدایت و کنترل است که برای دستیابی به اهداف سازمانی و بر اساس نظام ارزشی مورد قبول صورت میگیرد. پیتر دراکر، وظیفه مدیران را بازاریابی و نوآوری میداند. ونیز کارآفرینی فرایند خلق ارزش جدید (مادی یا معنوی) از طریق یک تلاش متعهدانه با در نظر گرفتن ریسکهای ناشی از آن اطلاق میشود.از این رو مبحث کارآفرینی و نوآوری های باز در دنیای رقابتی کنونی بسیار با اهمیت میباشد . نوآوری باز تاکيد ميکند که نوآوری برای افراد خاص، موضوعات خاص و محلهای خاص نيست، بلکه نوآوری را مي توان در همه افراد در همه محلها و همه موضوعات جستجو نمود. اين پارادايم بر همهگيری و اجتماعي شدن نواوری تاکيد بسياری دارد.
دبیرخانه کنفرانس با توجه به چنین دیدگاهی و همچنین رسالت کنفرانس، که ترویج مبحث مدیریت دانش در کشور و ایجاد فرصتی برای تبادل اندیشهها و تجارب در این حوزه گسترده و نوین مدیریتی است، همچون سالهای پیشین، اقدام به برگزاری «چهارمین کنفرانس بین المللی مدیریت و حسابداری و اولین کنفرانس کارآفرینی و نوآوری های باز » با مشارکت گروه کارآفرینی دانشگاه تهران ، نموده است.